Březnový autosalon ve švýcarské Ženevě ukáže nejen to nepokrokovější ze současné automobilové produkce, ale i výhledy automobilek směrem do budoucna. O jeden takový se postarají Francouzi s konceptem Citroën Ami One.
Pod tímto názvem se skrývá malá dvouapůlmetrová krabička pro dvě osoby, která by je měla být schopná komfortně provézt přeplněným velkoměstem. Obejde se přitom bez lokálních emisí, neboť se o její pohon postará elektromotor. Na nějaký mohutný zátah brutální síly točivého momentu se však těšit nemusíte, neboť auto má dosahovat maximální rychlosti 45 km/h tak, aby jej mohli používat už šestnáctiletí řidiči. K nějakým velkým výletům za město pak nevybízí ani akumulátory s kapacitou odpovídající dojezdu 100 kilometrů.
Tyto údaje samy o sobě nějakým velkým poslem budoucnosti nejsou. Zajímavěji se jeví fakt, že díky symetrickým dílům karoserie je jejich výměna mnohem snazší. A snadné má být i nastupování, neboť auto by mělo jít odemknout pomocí chytrého telefonu se čtečkou QR kódů.
Problém vysoké ceny elektromobilů Francouzi vyřešili také. Prostě je nebudou prodávat, ale pronajímat. Díky nové aplikaci si malý elektromobil kdokoli vypůjčí na 5 minut až 5 hodin a přes internet půjde objednat až na 5 dní. A aby těch pětek nebylo málo, počítá se i s operativním leasingem na pět let. S čím se však nepočítá, to je sériové výroba, minimálně ne v podobě blízké tomu, jak auto v Ženevě spatříme.
26.2.2019 10:45:16