Zájem koncernu Volkswagen vdechnout život vlastní levné značce je znám již mnoho měsíců. Úspěch Renaultu s rumunskou Dacií Němci nemohou nechat bez povšimnutí. Zatím však, zdá se, bylo o tomto záměru popsáno více stran časopisů a zabráno více bytů virtuálního prostoru, než o kolik se skutečně levný „Volkswagen“ přiblížil.
Název Volkswagen v překladu znamená lidový vůz. Takovým ale žádný model v portfoliu mateřské značky není. Ani Škoda, která v rámci koncernu platí za nositele nejlepšího poměru cena:užitná hodnota, nechrlí jedno levné auto za druhým a zřejmě tedy bude třeba přijít s jinou značkou. V tomto kontextu se jeví snaha Volkswagenu koupit podíl v ruské automobilce GAZ jako rozumná. A mnoho motoristických médií je nyní tohoto odhalení doslova plno.
Spolupráce německého koncernu s ruským producentem dnes především užitkových vozidel není nic nového. Její historie sahá do roku 2011, kdy vznikla dohoda v ruském závodě montovat například Volkswagen Jetta nebo Škodu Octavii. V polovině letošního roku došlo k prodloužení spolupráce Volkswagenu s továrnou v Nižném Novgorodu minimálně do roku 2025. GAZ má od Němců dostávat především vznětové čtyřválcové agregáty 2.0 TDI.
Zástupci Volkswagenu ani skupiny Basic Element, vlastníka Gorkého automobilového závodu, se k této zprávě zatím nevyjádřili. Jejím autorem je však zpravodajská agentura Reuters, což ji činí o to důvěryhodnější.
17.12.2017 13:44:17