Jestli je slovo diesel skloňováno v posledních měsících ve spojitosti s nějakou automobilkou, je to Volkswagen. Šéf výzkumu a vývoje německé automobilky Frank Welsch nyní přichází s prohlášením, že vznětové motory do dvou až tří let v malých autech zcela skončí.
Tato slova dávají smysl. Stále se zpřísňující emisní normy jsou krokem vpřed pro životní prostředí, ale obráceným směrem pro milovníky nafty. Právě tato nařízení neúměrně prodražují dieselové motory a ty tak jsou pro nižší segmenty automobilového trhu nerentabilní. Cenové nůžky mezi vznětovými a zážehovými motory se postupně rozevírají a podle Welsche bude v budoucnu jen minimum zákazníků ochotno zaplatit o tolik vyšší cenu za malé dieselové auto.
Ale jak vyřešit poptávku po nízké spotřebě? Volkswagen podle Welsche věří mild hybridům. A že není sám ukazuje nakonec například i cesta, kterou kráčí Suzuki nyní s modelem Baleno a v nejbližší době i s Ignisem a zřejmě i budoucním Swiftem. V tuto chvíli jsou i mikrohybridní systémy pod kapotami aut dražší než adekvátně silné diesely. Welsch však předpokládá, že se tato situace do roku 2019 zcela obrátí.
28.12.2016 13:56:56