Ještě před premiérou šesté generace Volkswagenu Polo uvolnila německá automobilka její první snímky. Malý hatchback a sourozenec Škody Fabia se drží typického volkswagenovského designu bez výstřelků. A asi je to tak dobře.
Přesto se vůz, kterého se v předchozích pěti generacích prodalo na 14 milionů kusů, v rámci svého designu nevzdává jisté sportovnosti. Německá automobilka o ní tedy hovoří a dokládá ji oranžovou barvou, v níž vůz prezentuje, a několika prolisy karoserie. Své dělá i LED optika světlometů, která by měla být dostupná i v nižších výbavových stupních.
Po Seatu Ibiza se tak jedná o druhý vůz koncernu postavený na nové platformě MQB A0. Fabia má trochu smůlu s načasováním a dočká se jí až v příští generaci. Polu to přináší větší rozměry, prostornost i praktičnost, stejně jako nedávné novince ze Španělska. Poznat je to především na šířce a zavazadlovém prostoru, který mezigeneračně narostl z 280 na 351 litrů.
Klaus Bischoff, hlava designu Volkswagenu, o vzhledu nového Pola říká, že design auta je čistý a v rámci segmentu expresivní a sportovnější než u předchozí generace. Bližší informace o voze Volkswagen tajil až do světové premiéry, kterou naplánoval na 16. června do Berlína. Jen těžko šlo očekávat nějaké překvapení pod kapotou. Motory a další technologie jsou do velké míry shodné s již zmiňovaným Seatem Ibizou.
Pod kapotou nového Pola tak zaševelí hned šestice agregátů o výkonu 48 – 110 kW a ve verzi GTI dokonce 147 kW. Ani šestá generace nebude ochuzena ani o možnost spalovat zemní plyn ani o volitelnou zástavbu automatickou převodovkou DSG.
19.6.2017 13:05:48