Existují segmenty automobilového trhu, kam má móda vstup zakázán. Sedany, kombíky nebo coupé tu byly před MPV, SUV i crossovery a budou tu nejspíše i po nich. Naopak poslední tři jmenované třídy se vezou na vlně toho, co je zrovna in.
Velkoprostorové vozy jsou, zdá se, za zenitem, ty pseudoterénní se derou na vrchol. Volkswagen se svým středně velkým MPV Touran hodlá využít popularity dobrodružných aut. Představil jej totiž ve verzi Cross pro Čínu.
Čtyřapůlmetrový kočár pro rodinu vymykající se normám politiky jednoho dítěte není jediným svého druhu, který hodlá sázet na outdoorovou image. Francouzská konkurence to umí už hezkých pár let. A Němci jdou na celou věc klasicky. Plasty na karoserii jednou tvrďácky nelakované, jinde stylově stříbrné, velká kola a zvýšený podvozek. Světlá výška narostla konkrétně o 23 milimetrů. Volkswagen Cross Touran L je však díky úpravám i o pár milimetrů delší a širší než jeho klasičtí bratříčci. Vše dokonale orámuje speciální oranžové lakování.
O pohon tohoto crossoveru se postará dvojice zážehových motorů. Přeplňovaná čtrnáctistovka disponuje výkonem až 110 kW, z osmnáctistovky půjde vydolovat ještě o 22 kW více. Tato síla poputuje výhradně k předním kolů skrze dvospojkové převodovky DSG.
Zmíněná čísla však jistě neštimují znalcům poměrů na evropské automobilové scéně. Jediným háčkem Volkswagenu Cross Touranu L je to, že je zatím představen pouze pro čínský trh. Manažeři největší německé automobilky však možná ještě dospějí k názoru, že by na starém kontinentu mohl také uspět.
21.8.2018 10:17:36