Zástupce největší německé automobilky ve střední třídě bylo třeba jemně oprášit. Jeho tradičně chladné tvary zub času příliš neohlodává, ale trochu více šťávy by se mu hodilo. Pilovala se ale především technika.
Po stránce designu se toho mnoho nezměnilo. Základní proporce manažerskému sedanu sednou, takže se vše obešlo v tradičních invencích – nový vzhled litých kol a drobné změny na náraznících. Ani interiér neprošel výraznější změnou, i když zde sedící řidič si přece jen určitých vylepšení všimnout musí.
Auto je totiž nově plné všelijakých asistentů a pomocníčků. Adaptivní tempomat až do rychlosti 210 km/h dokáže spolupracovat s aktivním systém udržování v jízdním pruhu. Modernizovaný Passat je zároveň schopen sám zastavit před překážkou, pomůže při manévrování s přívěsem a sleduje dění v mrtvém úhlu. Auto přitom všem pozná, jestli má řidič ruce na volantu a dělá tak, co má, tedy věnuje se řízení. Nový je také informačně zábavní systém.
Facelift se dotkl také motorů. Volkswagenem vyzdvihovaná plug-in hybridní verze GTE nadále spojuje zážehový 1.4 TSI s elektromotorem. Větší kapacita akumulátorů však má stačit k dojezdu čistě na elektřinu až 70 km. Pro běžného řidiče zajímavější novinkou bude dvoulitrový turbodiesel označený koncovkou Evo. Ten nabídne 110 kW, budou ale existovat i výkonnější verze, jejichž výkonová křivka vystoupá až k hodnotě 176 kW.
12.2.2019 12:30:02