Nafta a Volkswagen je dnes citlivé spojení. Německá automobilka ale vznětovým agregátům nadále věří, a to dokonce tak moc, že je hodlá osadit hybridní technologií.
Tato novinka se do všech motoristických médií rozletěla z Vídně, kde se konalo motorářské sympozium. Na něm byla představena. Spojuje dvoulitrové TDI řady EA288 Evo s dvanáctivoltovým generátorem. Půjde tak o podobný mild-hybrid, který tepe pod kapotou nových Suzuki, pouze bude spalovat naftu a má dvojnásobný objem.
I v tomto případě bude zřejmě hlavní výhoda tkvět v potenciálně nižší spotřebě a menšímu množství vypouštěných emisí. Novinka je má v případě oxidu uhličitého snížit o přibližně 10g/km oproti stávajícímu konvenčnímu řešení. Zda půjde pouze o výsledek v laboratoři, nebo jej pocítí i běžní uživatelé, na to si budeme muset počkat.
Tento hybrid se má nepřekvapivě poprvé objevit pod kapotou některého vozu značky Audi. Konkrétně má jít o model s motorem uloženým podélně. Byla by však bláhovost tuto techniku nepřipravit i pro vozy postavené na wolfsburském klenotu – platformě MQB. Výkon této novinky se má pohybovat mezi 110 a 150 kW, což jej předurčuje k užití v pestré paletě aut.
15.5.2018 10:29:14