Po dvou generacích Toyota vrátí svému kompaktnímu hatchbacku legendární jméno. Corolla již nebude Aurisem ani jako dvouprostorový vůz. Naopak provedení kombi se znovu dočkáme. Ačkoli za oceánem se již nová generace japonského bestselleru prodává, evropská premiéra hatchbacku i verze Touring Sports se odehraje na začátku října na pařížském autosalonu.
Po dvou generacích Toyota vrátí svému kompaktnímu hatchbacku legendární jméno. Corolla již nebude Aurisem ani jako dvouprostorový vůz. Naopak provedení kombi se znovu dočkáme. Ačkoli za oceánem se již nová generace japonského bestselleru prodává, evropská premiéra hatchbacku i verze Touring Sports se odehraje na začátku října na pařížském autosalonu.
A právě snímky provedení Touring Sports, tedy verze kombi, Toyota před nedávnem pustila do světa. Stříbrný exemplář dokázal, že Japonci tvrdě pracují na designu. Interiér si už nyní pochvalují Američané, exteriér není stravitelný pro každého. Přesto jej lze považovat za velký krok kupředu. A pro kombík to platí dvojnásob. Líbivé tvary za C sloupkem možná opustili kombi Hyundai i30 a Kia Ceed, Toyota Corolla Touring Sports se jimi však zdobí.
Jediným konvenčním motorem v jejích útrobách bude přeplňovaná dvanáctistovka, kterou známe od faceliftu odcházející verze. Čtyřválec poskytuje maximální výkon 85 kW a dynamicky je zcela srovnatelný s jinými downsizovanými motory podobného objemu. Ty však mívají o válec méně. Hybridní verze spojí elektromotor se zážehovou atmosférickou osmnáctistovkou a dvoulitrem. Z menší jednotky vyždímáte 90 kW, vrcholný agregát poskytne 132 kW. U stojanu s naftou příští Corollu neuvidíte.
Oproti hatchbacku by měla verze Touring Sports nabídnout více místa pro posádku. Inženýři toho dosáhli prodloužením rozvoru o 6 centimetrů na rovných 2,7 metru. Zavazadlový prostor přitom nabídne velmi solidních 598 litrů.
18.9.2018 10:15:59