Existuje pouze několik sporťáků, kolem kterých je vytvořen podobný kult jako v případě Toyoty Supry. Tím víc trpěli fanoušci japonské mechaniky, neboť tenhle model od roku 2002 v katalozích hledali marně. Vše se letos změní, neboť autosalon v Detroitu se stal místem premiéry zbrusu nové páté generace.
O radosti z jízdy hovořil ve Spojených státech sám Akio Toyoda, takže je jasné, o co tvůrcům šlo hlavně. Pomoci jim k tomu mohli i jejich německé protějšky od BMW. Nová Toyota Supra je totiž technicky spřízněna s BMW Z4. Pokud se hovoří o spolupráci těchto dvou značek, o kvalitách podvozku může pochybovat jen málokdo.
Co už pochyby vzbudí, to je maximální výkon 250 kW. Když k tomu ale připočtete maximální hodnotu točivého momentu 500 N.m a dvě turba vhánící vzduch do třílitrového šestiválce, skepse se musí změnit v potěšený úsměv. Tohle by mohlo fungovat i s nabízeným osmistupňovým automatem.
Vedle toho se řidič bude moci spolehnout na všechny moderní a dnes už v podobných vozech běžné technologie. Dva jízdní režimy, adaptivní podvozek a téměř devítipalcová obrazovka zábavně-informačního systému budou asi kupující zajímat méně než hodnota zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,3 vteřiny. Tu budou moci první zákazníci vyzkoušet už v polovině letošního roku.
27.1.2019 12:50:45