PR oddělení Toyoty v této době zaměstnává zejména motorsport. Největší světová automobilka hodlá v příštím roce znovu vstoupit do světa WRC. Rally se však od devadesátých let, kdy se speciály Celica GT4 staly legendami, výrazně proměnilo a o vavříny se tak bude ucházet auto postavené na bázi malého Yarisu.
Japonská automobilka založená v roce 1937 donedávna platila za výrobce usedlých aut pro konzervativní řidiče. Toto klišé poměrně úspěšně vyvracejí extravagantní modely C-HR, Mirai nebo poslední generace Priusu. Extroverti také kupují auta a je třeba si ukousnout i z tohoto koláče. Toyota se tak drží v poslední době nastoleného trendu a nyní potvrzuje, že hodlá na trh uvést i přiostřenou verzi svého malého bestselleru. Na světě je i první skica, na níž je vůz vyveden v barvách továrního týmu WRC. Podle něj možná dostane jméno i civilní sportovní Yaris Gazoo. Tedy pokud se Toyota nebude chtít vrátit k osvědčenému označení TS.
Podle dostupných informací se počítá s tím, že se o dynamické schopnosti malého a zřejmě třídveřového hatchbacku postará přeplňovaná šestnáctistovka vycházející z té závodní. S ní by mohlo jít o opravdou raketku. Očekává se, že by nový konkurent Fordu Fiesta ST nebo Volkswagenu Polo GTI mohl dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 až 7 vteřin.
16.12.2016 12:41:10