V dnešním světě optimalizace a emisními normami nucených inovací automobilky bojují především snižováním nákladů. Staví jednotné podvozkové platformy, využívají motory konkurence a v poslední době také aktivně a těsně spolupracují. Poslední nově ohlášená kooperace se týká japonského giganta Toyota a podstatně menší značky ze země vycházejícího slunce – Suzuki.
Indická část spolupráce, kde má silnou pozici menší jinak menší producent, nás v Evropě příliš netrápí. Mnohem zajímavější je, co se bude dít na starém kontinentu. Fanoušky Suzuki chystané novinky spíše potěší, o těch Toyoty to s jistotou říct nelze. Největší japonská automobilka se totiž dosud vyhýbala malému přeplňovanému zážehovému tříválci. Tyto doby však zřejmě končí, neboť právě tyto jednotky od Suzuki hodlá Toyota využívat.
Do útrob Suzuki se naopak podívá hybridní ústrojí od Toyoty. To je mnohem sofistikovanější než mild-hybrid vlastní výroby a i reálně způsobuje významný pokles spotřeby paliva a zejména flotilových emisí oxidu uhličitého. Suzuki zároveň bude čerpat i další technologie spojené s nejnovější platformou TNGA, na níž stojí modely RAV4 a Corolla. Je tak celkem pravděpodobné, že klasický výrobce malých aut se po neúspěchu s modelem Kizashi znovu vydá do vod vyšších segmentů.
26.3.2019 09:14:43