Malý offroad od Suzuki, to je prostě stálice. Jména LJ, SJ, Samurai a Jimny jsou legendami. Všechny dosavadní modely však kromě spartánské konstrukce, pohonu všech kol a dokonalých jízdních vlastností v terénu spojuje také dlouhý životní cyklus. Stávají Suzuki Jimny je s námi s drobnými úpravami již od roku 1998. Po dvaceti letech se dočkáme střídání stráží.
Nějaké výrazné změny designu nebo snad indentity není třeba čekat. Suzuki Jimny nadále zůstává hranatým prckem, který jen o málo překonává délku 3,5 metru. Co mu chybí na velikosti, však nadále dohání schopnostmi v terénu. Pohon všech kol a žebřinový rám v útrobách malého japonce zůstávají, takže o nějaké nežné SUV rozhodně nepůjde. Jimny ale nebude čtyřkolkou za všech okolností. Při běžné jízdě půjde výkon k zadním kolům. V případě jejich prokluzu systém Allgrip připojí i kola přední.
Naopak v interiéru by nová generace měla projít významnou změnou. Tvrdé a bytelné plasty zůstávají, nově jsou však slícovány v retropalubovku, které dominuje obrazovka infotainmentu. Tam, kde začal Ignis, tam Jimny zdárně pokračuje. A správný oldschool najdeme i pod kapotou. V době, kdy Evropu berou útokem přeplňované agregáty, zaševelí z útrob malého offroadu atmosféricky plněná patnáctistovka o maximálním výkonu 75 kW.
18.7.2018 09:36:54