Model, kterým se automobilka Subaru dostala pod kůži většině svých fanoušků, jste u nás do nedávna sehnat nemohli. Modrý sedan se zlatými koly před patnácti, dvaceti lety zdobil nejen klukovsksý pokoj. Mezitím se ale z Imprezy stal hatchback a její poslední generace se na většině evropských trhů ani nedala koupit. Ta současná se čerstvě na ztracené pozice vrací.
Téměř 4,5 metru dlouhý hatchback se začal nabízet s velmi sebevědomými cenami. Zatím jde koupit se dvěma zážehovými motory, výhledově se počítá i se zástavbou hybridní technologií. Pohon všech kol je u Subaru standardem stále, na nemožnost manuálního řazení si budeme muset zvykat. Impreza je dostupná pouze s převodovkou Lineartronic.
Základní cena sportovně střiženého a prostorného Subaru činí 560 000,- Kč. Za tu cenu dostanete vůz poháněný atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 84 kW, v jehož výbavě nechybí například automatická klimatizace nebo tempomat. Zájemci o luxus v podobě kůží potaženého volantu, natáčecích BILED předních světlometů nebo couvací kamery si musí připlatit 70 tisíc korun za střední výbavu Comfort. Ta je dostupná i se silnějším agregátem, kterým je dvoulitr disponující výkonem až 115 kW. Vrcholná verze Sport, jejímuž koženému interiéru dominuje velké elektricky ovládané střešní okno vyjde na 790 000,- Kč.
Zdá se vám to na hatchback nižší střední třídy hodně? Zkuste si srovnatelnou konkurenci podobně dovybavit a, půjde-li to vůbec, zvolte variantu s pohonem všech kol. Subaru Impreza určitě nebude dominovat žebříčkům prodejnosti, svoje zákazníky si mezi těmi, kteří jsou za výbavu, bezpečnost a jízdní vlastnosti adekvátně připlatit, jistě najde.
29.11.2017 12:25:28