Škoda na začátku ledna oznámila, že její továrna v Kvasinách dospěla k významnému milníku. Branou zdejšího závodu vyjel vůz s pořadovým číslem 2 000 000. Ačkoli se tu auta montují už více než 80 let, jádro tohoto objemu výroby pochází z několika posledních let, kdy mladoboleslavská automobilka do zdejších prostor mohutně investuje.
Výroba v Kvasinách začala v roce 1934 pod hlavičkou karosárny Jawa. Prvním zdejším vozem s okřídleným šípem byla poválečná Škoda Superb. Vyráběly se tu i legendární vozy klasické éry značky – od roku 1959 kabriolet Škoda Felicia a o jedenáct let později tu začala výroba kupé Škoda 110R, které v osmdesátých letech vystřídaly modely Garde a Rapid.
Současnost kvasinského závodu Škoda auta začala psát v roce 2001 produkcí své vlajkové lodě – Škody Superb. Od roku 2009 se tu navíc montuje i SUV Škoda Yeti a nyní i jeho větší bráška Kodiaq. Těžko se tak divit údaji, že posledních 500 000 vozů se tu vyrobilo za tři a čtvrt roku. Jeden a půl milionu v Kvasinách totiž slavili v listopadu 2013.
„V následujících letech bude roční objem výroby v tomto závodě dále narůstat. Za tímto účelem budeme do závodu výrazně investovat a vytvoříme z něj kompetenční centrum pro výrobu vozů kategorie SUV. S náběhem výroby modelu Škoda Kodiaq jsme v této souvislosti nedávno dosáhli důležitého milníku,“ komentuje současnou situaci člen představenstva společnosti Škoda auto za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus. Právě bílá Škoda Kodiaq byla totiž tím zdejším jubilejním automobilem.
4.2.2017 14:17:52