Letošní pařížský autosalon se stal místem premiéry Škody Vision RS. Její název prozrazuje, že se jedná o koncept, který by měl působit dynamicky. Očekávání však splňuje nejen jako přehlídka agresivních tvarů a linií na kompaktním hatchbacku, ale zejména jako představa nástupce současného Rapidu, který by měl z Vision RS vzejít.
Škoda Vision RS se po designové stránce vážně povedla. Stále je v ní vidět škodovka i designová souvislost s ostatními modely i dnešním Rapidem. Přesto je zřejmě nejagresivněji tvarovaným počinem s okřídleným šípem ve znaku. Obří kola pouze podtrhují celkový dojem, za nímž stojí prolamované linie na masce, zádi, světlometech i náraznících. Prostě známé tvary v nevídaném kontextu.
Necelých 4,4 metru dlouhý hatchback přijíždí zároveň jako posel elektrické budoucnosti. V jeho útrobách se totiž skrývá plug-in hybridní pohon, s nímž Škoda v příštím roce počítá i do sériových modelů. Nejspíše jej však začne montovat do něčeho většího a dražšího.
Co už bude novému modelu, který jistojistě neponese název Rapid, blíže, je praktická stránka věci. O prostor pro posádku si díky dlouhému rozvoru není třeba dělat starosti. Solidní je i hodnota objemu zavazadelníku 430 litrů. Za to kompakt může poděkovat i platformě MQB A0 a její velké šířce.
Sériový model má být představen ještě v tomto roce a na trhu se objeví v první polovině roku 2019. Téměř jistě však z klidu na 100 km/h nezrychlí za 7,1 vteřiny. To je doména Škody Vision RS, jejichž 180 kW pochází z kombinace elektromotoru a zážehové přeplňované patnáctistovky.
14.10.2018 09:57:11