Mladoboleslavským bestsellerem číslo jedna je model Octavia. Vůz, jehož moderní historie se začala psát v roce 1996, dosáhl nedávno významného milníku. Z výrobního pásu sjel zelený kus v provedení RS s pořadovým číslem 6 000 000.
První vozy s tímto označením přitom se současnými Octaviemi mají jen pramálo společného. Vůz, jehož název vycházel z latinského slova Octo, tedy osm, se vyráběl již v letech 1959 až 1971 a málokterý -cátník si na jeho ladné křivky nevzpomene. Za 22 let produkce se tento tudor prodal ve více než 365 000 kusech.
První generace soudobé Octavie, auta, které na základech Volkswagenu Golf nabízí „o něco více“, byla představena v roce 1996 na autosalonu v Paříži. Liftback, který navrhl tehdejší šéfdesigner značky Dirk van Braeckel, také zaujal svým nadčasovým designem. Výrazná maska chladiče se na přelomu století stala charakteristickým designovým prvkem vozů s okřídleným šípem ve znaku. Poslední auto této řady sjelo z výrobní linky ve Vrchlabí až v roce 2010 a neslo pořadové číslo 1 442 100.
Druhá generace byla přitom představena již o šest let dříve, tentokrát na autoshow v Ženevě. Mezi hlavní novinky patřila především automatická převodovka DSG, víceprvková zadní náprava a řada nejmodernějších technologických prvků. Tento model se stal škodováckým pionýrem internacionální produkce. Kromě Čech se totiž postupně začal montovat také v Indii, Číně a Rusku.
Třetí generace, představená v roce 2012 v tomto trendu pokračuje a sjíždí z linek také na Ukrajině a v Kazachstánu. Tento model, který prošel nedávnou modernizací, navazuje také na prodejní úspěchy svých předchůdců. Zatímco druhé vydání boleslavského kompaktu vyjelo z bran všech výrobních závodů v celkem 2 604 100 kusech, pomyslné měřidlo vyrobených vozů ukazuje krátce po polovině životního cyklu současné verze číslo jen o milion nižší.
15.7.2017 13:55:20