Automobilka Škoda představila veřejnosti na půdě Akademie výtvarných umění ve Vídní krátce před zahájením místního autosalonu přepracovanou Octavii. Kromě základního liftbacku si mohli návštěvníci poprvé prohlédnout také provedení kombi a RS.
O nové Octavii se již několik týdnů vzrušeně diskutuje. Mohou za to především kontroverzní rozdělená přední světla, která na dříve uvolněných fotografiích nevypadala kdovíjak krásně. Šéfdesignér mladoboleslavské automobilky na kritiku reagoval, první snímky označil za nešťastné a dodal, že vzhled faceliftované Octavie člověk ocení zejména při pohledu „naživo“.
Byla by však škoda pohled na modernizaci nejprodávanějšího českého auta zúžit pouze na detail přední masky. Přední světla jsou totiž zároveň technicky vyspělejší, neboť mohou disponovat technologií Full LED. Přepracovaná zadní koncová světla rovněž fungují na principu LED. Octavia dále narostla o několik milimetrů do délky a o 30 milimetrů se zvětšil rozchod zadních kol.
Hodnotněji je vyveden také interiér. Přepracován byl sdružený přístrojový panel i panel klimatizace. Mezi nová Simply clever řešení patří USB konektory pro cestující na zadních sedadlech, sklopné stolky na opěradlech předních sedadel a vyjímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru verze kombi.
Pod kapotou žádnou revoluci nečekejte. Pro Octavii je připraveno sedm přeplňovaných motorů. Tři spalující benzin, tři spalující naftu a jeden spalující zemní plyn.Výkon běžných verzí začíná na 81 kW a sahá k 135 kW. Pro všechny motorizace je volitelně k dispozici dvouspojková automatická převodovka DSG, pro vrcholné agregáty (1,8 TSI a 2,0 TDI) pak také možnost pohonu všech kol. Největší novinkou v této oblasti je tak výkon verze RS, který dosahuje 169 kW, římž o 7 kW překonává svého předchůdce a z modernizované Škody Octavia RS dělá nejsilnější sériovou Octavii v historii.
18.2.2017 14:52:50