Začátek podzimu je v Mladé Boleslavi ve znamení připomínek významných jubileí. Pár dní po oslavě třicetin modelu Favorit tisková zpráva ze středních Čech informovala o tom, že typu 450, předchůdci slavného roadsteru Felicia, je dvakrát tolik. Významný milník se však týká i současnosti.
Na konci září totiž výrobní linku okřídleného šípu opustil vyrobený vůz s pomyslným číslem 20 000 000. Stalo se tomu tak 122 let poté, co Václavové Laurin a Klement založili dílnu na výrobu a opravy jízdních kol, která položila základ dnešní automobilce. Ještě před třiceti lety by přitom vizionáři hlásající tuto informaci byli pokládáni za blázny. Základem nabídky Škody byly těžce zastaralé malé sedany s koncepcí vše vzadu.
Na výše uvedeném čísle má lví podíl model Octavia. Ve třech generacích vyráběných postupně od roku 1996 se dosud vyrobilo více než 6 milionů kompaktních liftbacků a kombi. Druhým nejúspěšnějším modelem je o třídu menší a celkově o dva roky mladší Fabia, která na Octavii ztrácí dva miliony vyrobených kusů. Třetí místo pak již nevylepší její předchůdce, model Felicia.
Dnes se automobily značky Škoda montují v patnácti výrobních závodech ve třech světadílech. K jejich prodeji přitom dochází ve více než stovce států světa. Při současné rychlosti produkce by naší automobilce k překonání tohoto milníku stačilo méně než 20 let. I to je dokladem toho, jak významně se Škoda auto za posledních 25 let změnila. Nejprodávanější automobilkou na domácím trhu je přitom nepřetržitě od roku 1936.
3.10.2017 12:38:17