Větší sourozenec francouzského bestselleru jménem Renault Captur hledá a nachází zákazníky od roku 2015. Tři roky na trhu jsou dobou, kdy většina současné automobilové produkce prochází nejrozsáhlejší modernizací. V případě Renaultu Kadjar tomu není jinak.
Téměř 4,5 metru dlouhý crossover či SUV se po stránce vnějšího designu moc nezměnil. Propagační snímky prezentují model se zajímavými doplňky exteriéru, ale jinak se v zásadě jedná o změnu v duchu nových barev lakování karoserie a designu litých kol.
To uvnitř je to jiná písnička. Renault se snaží více odlišit od Dacie, která naopak stoupá i po stránce kvality interiéru. Francouzi se tak pořádně zapotí, aby byli krok před Rumuny. V případě Kadjaru se jim podařilo vylepšit materiály na palubě, která tím získala luxusnější nádech. Změněn byl zejména středový panel, jemuž dominuje velká sedmipalcová dotyková obrazovka, tedy alespoň u dražších verzí tomu tak bude.
Největší změny hledejme pod kapotou. Sem se nyní bude montovat jediný zážehový agregát a dvojice vznětových. Benzin tak majitelé Kadjarů nalijí pouze do nádrže spojené s novou třináctistovkou TCe, kterou inženýři naladili na dva výkonové stupně – 103 a 117 kW. Vznětová patnáctistovka Kadjaru zůstane, dostane však o dvě deci většího brášku. Z něj těžká noha řidiče vyždímá až 110 kW.
25.9.2018 13:02:34