I konzervativní model konzervativní značky z konzervativní Velké Británie musí občas projít nějakými změnami. Řeč je o luxusním teréňáku Range Rover, který se sice vyrábí již 47 let, ale prošel teprve třemi generačními výměnami. Současnou čtvrtou generaci nyní čeká facelift. Změny ale hledejte spíše v útrobách vozu než na jeho vzhledu.
Málokterý vůz si může dovolit existovat na trhu pět let bez zásahu designérů. Aktuální Range Rover se právě tak dlouho prodává a do příštího roku i v této podobě prodávat bude. Hlavní novinkou modernizace je plug-in hybridní verze označovaná P400e PHEV. V jejích útrobách zaševelí přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 2 litry a výkonu 221 kW. Podpořit nebo nahradit jej bude moci elektromotor o výkonu 85 kW zabudovaný do osmistupňové samočinné převodovky ZF. Celkový výkon soustavy pak dosáhne maxima 297 kW a točivého momentu 640 N.m. Baterie o kapacitě více než 13 kWh dokáže velkým autem pohybovat údajně až na vzdálenost 50 km.
Nově naladěn bude také osmiválec dopovaný kompresorem pod kapotou vrcholné verze SVAutobiography Danymic. Současné stádo 550 plnokrevníků se rozšíří o dalších patnáct, díky nimž vůz zrychlí z klidu na 96 km/h za 5,1 vteřiny, tedy o více než vteřinu rychleji než plug-in hybridní verze. Novinky ale najdou i cestující uvnitř. Dvě desetipalcové obrazovky na středovém panelu, nová sedadla s masážní funkcí s vyhříváním ramen, loktů či nohou jsou jen malou ochutnávkou.
17.10.2017 13:02:03