Jestli mezi sporťáky existuje stálice, je to značka Porsche a její model 911. U něj máte hned několik jistot. Najdete ji mezi premianty statistiky spolehlivosti TÜV a každá její další generace vypadá velmi podobně jako ta první z roku 1963. V roce, kdy německá automobilka slaví 70. narozeniny, přichází zcela nová generace. Bude to stejné i s ní?
No, vlastně bude. Žádný designový odklon od tradic v Německu nenaplánovali. Naopak dále staví na absolutně nadčasových liniích. Auto však v žádném případě nevypadá zastarale. Všechny detaily generace 992 jsou na první pohled moderní, stejně jako materiál, z nějž je velká část povrchových panelů vyhotovena – hliník. Skvělou designovou finesou jsou koncová LED světla, jejichž vzhled je zcela v aktuálním duchu, jejich propojení ale odkazuje na ty nejklasičtější modely Porsche.
To v interiéru se designéři mohou rozmáchnout. Tady je to jednoznačná moderna v záplavě kvalitních materiálů a prémiových tvarů a linií. Téměř svislá palubní deska evokuje dojem sportovnosti a skvěle vypadající volant to pouze podtrhuje. Naopak bezrámečkové displeje jako by původně patřily do nějaké limuzíny.
Porsche 911 je ale hlavně o jízdních vlastnostech a výkonu. Obojí musí umět vykouzlit rohlík na tváři. Novinka přichází nejprve v provedení Carrera S a Carrera 4S. V jejich zadních partiích pracuje přeplňovaný třílitrový šestiválec. Jeho 450 koní roztančí tenhle sporťák ke stokilometrové rychlosti už za 3,7 vteřiny. Verze s pohonem kol je ještě o desetinku lepší. Kvůli tomu musela být vylepšena i osmistupňová dvouspojková převodovka.
5.12.2018 13:35:11