Zákazníci automobilky Porsche obvykle nemají hluboko do trezoru a nic na tom nemění ani existence jejich SUV-subspecie. Na šetření pohonných hmot však slyší i tato tradiční značka. Emise jsou emise, normy jsou normy a ještě ke všemu to frčí. Novinkami tak hýří plug-in hybridní technologie ukrytá v útrobách velkého Cayenne.
Kombinovaná spotřeba Porsche Cayenne E-Hybrid má činit 3,2 – 3,4 litru benzinu na 100 km, či 20,6 – 20,9 kWh. Tenhle stroj je ale hlavně o výkonu. Toho umí třílitrový šestiválec poskytnout až 250 kW a elektromotor dalších 100 kW. Maximální výkon celé soustavy tak činí 340 kW a brutální sílu symbolizuje i točivý moment dosahující k hranici 700 N.m. Tato čísla generují další čísla, konkrétně maximální rychlost 253 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 5 vteřin.
Vůz stojící na dvaadvacetipalcových kolech umí potěšit i tichem elektromobilu. Akumulátory o celkové kapacitě 14,1 kWh jej dokáží pohánět až 44 km při maximální rychlosti 135 km/h. Dobít lze přitom třináctičlánkovou baterii přímo ze zásuvky za necelých 8 hodin a rychlonabíječka tuto záležitosti zkrátí přibližně na třetinu.
13.5.2018 09:52:07