Éra bezbřehého motorářského downsizingu je zřejmě nenávratně pryč. S takzvaným rightsizingem přišli nejdříve Japonci, dnes se však i díky novým emisním normám plíživě zvedá objem zážehových pohonných jednotek i u značek ze starého kontinentu. Přeplňování už s námi nejspíše zůstane, i když proti tomuto tvrzení se staví japonské Subaru Levorg.
To přišlo na trh s klasickým pohonem všech kol a s turbem dopovanou šestnáctistovkou pod kapotou. Tento agregát však na evropském trhu nahradí o poznání klasičtější jednotka – čtyřválcový dvoulitrový a hlavně atmosféricky plněný Boxer. Milovníci rychlého svezení, kterých je mezi subaristy spousta, ale nadšeni nebudou. Auto tím ztratí nejen krouticí moment, ale i maximální výkon. Ze 125 kW se po výměně pod kapotou stane 110 kW. Vyprávějte pak někomu o nádherné gradaci síly motoru směrem do vyšších otáček.
Naopak bezestupňová převodovka Lineartronic v útrobách Subaru Levorg zůstává. Kombi s nesporně schopným podvozkem tak zcela jednoznačně míří do vod pohodlné rodinné přepravy, byť poněkud jinou cestou, než kterou volí většina konkurentů.
6.2.2019 10:21:16