Móda SUV pohřbila malá MPV v propadlišti dějin a prakticky uvažující zájemce o především prostorný rodinný dostavník vehnala do oblasti osobních dodávkových vozů. Ty jsou tak nyní mnohem civilnější, pohodlnější a vybavenější než před několika lety.
Dalším krůčkem v této evoluci je Peugeot Partner, který byl v nové generaci představen začátkem roku. V osobní verzi se však nově nazývá Rifter. Jméno Partner zůstalo dvoumístnému pracantovi, který si premiéru odbyl před několika dny.
Technická a nakonec i designová spřízněnost obou vozů zůstává. Tvary nového Peugeotu Partner tak nepřekvapí. De facto se jedná o Rifter se zaplechovanými zadními okny. Podobné to je i na úrovni technologií. Nový Partner tak dostane typickou francouzskou vychytávku i-Cockpit s malým oválným volantem a kapličkou nad ním. Hned dvě kamery poskytnou řidiči mnohem lepší přehled při couvání.
Odpůrci ploužení se za přetíženými nakláďáky supícími do kopců jistě ocení příplatkovou výbavu, ve které se nově objeví ukazatel využití, resp. překročení povolené užitné hmotnosti. Řidič tak bude hned vědět, jestli je jeho dodávka přetížená či nikoli.
Kompaktnost i vysoká užitná hodnota Peugeotu Partner mezigeneračně zůstala. Menší provedení, nazývané L1, dosahuje délky 4,4 a naložíte do něj dvě europalety. Delší L2 je má navíc dalších 35 cm. Maximální povolené zatížení osciluje v závislosti na variantě mezi 600 a 1000 kg. O pohon se přitom starají agregáty známé z jiných modelů Peugeotu, konkrétně zážehová přeplňovaná dvanáctistovka Puretech o výkonu 81 nebo 96 kW nebo naftu spalující BlueHDi naladěné na výkon 55, 75 nebo 96 kW.
10.7.2018 12:26:04