Letošní rok je pro koncern PSA ve znamení malých automobilů. Ke stále ještě novému Ciotrënu C3 přibudou jeho dvouvaječná dvojčata ze stáje Opelu a Peugeotu. A právě nový Peugeot 208 poprvé živě uvidíme na autosalonu v Ženevě. Už před ním však automobilka vůz odhalila.
A odhalení to bylo vskutku příjemné. Francouzi se drží výrazného designového jazyka, který charakterizuje například nový model 508. O dvě třídy menší nový hatchback tak disponuje mohutnou muskulaturou i výraznými křivkami na karoserii i světlometech. Výraz mu tedy rozhodně nechybí. A lví podíl na tom mají i vertikální linky denního svícení vybíhající z předních světel. Tahle technologie nechává designéry popustit uzdu fantazii.
Interiér je tradičně osazen i-Cockpitem. To znamená malý šišatý volant, budíky nad ním a ovládání skoro všeho skrze dotykovou obrazovku informačně-zábavního systému uprostřed. Někomu to vyhovuje, jinému méně, vypadá to ale skvěle. To samé platí i o sedadlech.
Po technické stránce auto stojí na platformě CMP, která mezigeneračně zvyšuje pevnost a snižuje hmotnost. O pohon se postará zážehová tříválcová dvanáctistovka naladěná na výkon 75, 100 nebo 130 koní. V nabídce bude i o tři deci větší agregát spalující naftu se stohlavým stádem v útrobách. Nejsilnější motorizaci dostane model e-208, a sice elektromotor o maximálním výkonu 100 kW.
6.3.2019 13:36:42