Autonoto Magazín

Registrace Přihlášení Vložit inzerát zdarma

  • Úvod
  • Ojeté vozy
  • Operativní leasing
  • Poradna zdarma
  • Magazín
  • Oblíbené
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Vložit inzerát zdarma
  • Úvodní stránka
  • Novinky
  • Populární vozy
  • Poradna
  • Rady a tipy
  • Recenze aut
  • Seriály
  • Zajímavosti

Ojetý VW Touareg 1. generace (2002-2010) – vyplatí se?

Magazín Ojetý VW Touareg 1. generace (2002-2010) – vyplatí se?

Volkswagen Touareg 7L

Někteří lidé bývají divní. A směšní. Někteří z nás jsou schopni si klidně navzájem roztrhat občanky (dřív to teda ještě šlo – v dobách, kdy byly OP papírové) jen proto, že jejich odpůrce v diskuzi tvrdí, že VW Touareg  „to přece není žádný blbý SUVéčko, to je jasnej off-road“, zatímco oni zastávají přesně opačný názor. A možná je ani nezajímá, jak se tento německý vůz v terénu chová, jaké je jeho vybavení, podvozek, konstrukce a další prvky.

Je svoboda a každý má právo myslet a (většinou i říkat) si, co chce. Jen je dobré se rozhodovat na základě správných informací. Třeba těch, které vám teď přinášíme a které se týkají právě automobilu VW Touareg 1. generace vyráběného v letech 2002 až 2010 v bratislavském závodě německého koncernu.

Slovensko-německý SUVerén

Tento pětidvéřový a pětimístný vůz se samonosnou karosérií typu SUV se začal v Devínské Nové Vsi sériově vyrábět v srpnu roku 2002; musel být totiž včas připraven na svou premiéru, která se uskutečnila na autosalónu v Paříži už 26. září téhož roku. VW Touareg (s interním označením Typ 7L) je poněkud chudším příbuzným svého koncernového bratrance Porsche Cayenne, jehož karoserie a další komponenty rovněž vznikají v hlavním městě našich východních sousedů. Další věc, která tyto dva atraktivní vozy spojuje, je společná podvozková platforma v rámci Volkswagen Group. Nese název PL71, disponuje stálým pohonem všech kol a diferenciálem typu Torsen. Používá ji další auto téže koncernové stáje – Audi Q7.

Osudová přitažlivost

Nadčasový design, zaoblené tvary, krátké převisy, mohutné lemy širokých blatníků, delší rozvor (2 855 mm), robustní silueta, nedbalá elegance – to jsou prvky, které dělají Touarega první řady přitažlivým v očích mnoha lidí. Facelift z roku 2006 odhalil nové přední světlomety a ještě více zakulacený přední nárazník. Také přinesl pestřejší nabídku barev obohacenou o více variant metalízy, vnější hranatá zpětná zrcátka, spodní tenkou chromovanou lištu, která opticky zvýrazňuje předěl prahů a dveří a poněkud usedlejší záď. Nicméně pokud něco potenciální zákazníky přesvědčí o výhodnosti koupě, bude to patrně to, co německý vůz skrývá v interiéru, pod kapotou a především jeho chování na silnici či v terénu.

Interiér VW Touareg se vyznačuje velkorysým prostorem a na první pohled i hodnotným provedením. Snad že byl inspirován svým vzdáleným příslušníkem též rodové větve – luxusním sedanem VW Phaeton, ani Touareg na ničem nešetří. Materiál uvnitř použitý tvoří textilní potahy, pravá kůže a tvrdé i měkčené plasty palubní desky, které sice jsou kvalitní, bohužel jejich zpracování a vzájemné slícování jednotlivých dílů už ne. A tak se po několika letech provozu můžete dočkat i nepříjemné zvukové kulisy – klepání, vrzání či občasného praskání. Ale nenechte se odradit, vždy záleží na konkrétním jedinci a jeho historii.

Na přístrojové kapličce se vyskytuje bohaté spektrum všech tradičních ukazatelů – tachometr, otáčkoměr, teploměr chladicí kapaliny, teploměr oleje, ukazatel obsahu paliva v nádrži a voltmetr. Nepřehlédnutelný barevný LCD displej, který zobrazuje údaje palubního počítače, najdete na středové konzoli stejně tak jako dva velké kruhové ovladače pro redukci a elektronickou uzávěrku diferenciálu. VW Touareg je společník do nepřístupného terénu a nepohody a podobných inovací si užijete dosyta: můžete měnit nastavení světlé výšky, tuhost tlumičů i volit optimální silniční režim (Comfort, Auto nebo Sport). Dle libosti si můžete pohrát s multifunkčním čtyřramenným volantem (lze jej nastavit výškově i podélně). Pohodlí při dlouhých štrekách i na krkolomných cestách zase slibují elektricky nastavitelná přední sedadla.

Volkswagen Touareg 7L interiér

Ani pasažéři s vysokou či rozložitou postavou uvelebení na zadních sedadlech nebudou zklamaní. Prostoru mají ve všech směrech habaděj a možná i trochu víc. Inu, jak se na poctivé SUVéčko sluší a patří. Kufr poskytuje slušný objem 555 litrů ; sklopení zadních sedadel jej ještě navýší až na 1 570 litrů.

Volkswagen Touareg 7L zavazadlový prostor

Vytrvalý otesánek

Paleta pohonných jednotek určených pro Volkswagen Touareg se skládala z nabídky tří benzínových a pěti naftových motorů. Na evropských silnicích nejčastěji potkáte automobily, kterým pod přední kapotou spokojeně přede podélně uložený naftový třílitrový šestiválec V6 TDI. Po roce 2010, v době nelítostného honu na fosilní čarodějnice a inkvizičního uplatňování emisní normy Euro 6 musel vyklidit pole novince v podobě 4.2 V8 TDI – vidlicovému osmiválci s technikou vstřikování Common Rail.

VW Touareg není žádný drobeček a jeho vysoká hmotnost (2 238 kg) přímo vyžaduje motory se slušným výkonem. Základní šestiválec s objemem 3.2 l VR6 a s výkonem 162 kW (resp. 177 kW) byl na německého macka slabý a tak majitelé takto osazených vozů si právem mohli stěžovat na jeho těžkopádnost, nedotáčivost a nižší ovladatelnost.

Pozdější modely se na trhu objevily se systémem přímého vstřikování FSI. Nejslabší z nich 3.6 l FSI V6 o výkonu 206 kW dosahoval zrychlení 0 na 100 km/h za 8,6 s.

O něco silnější 4.2 V8 32V FSI (257 kW) se objevil současně s faceliftem na konci roku 2006 a na stovku dosáhl zhruba o sekundu dřív než ten předchozí.

Nejsilnější verze benzinového agregátu, který se kdy do VW Touareg montoval, byl šestilitrový dvanáctiválec 6.0 W12 s výkonem 331 kW a točivým momentem 600 Nm. Pokud patříte k ropným šejkům, tak udávaná kombinovaná spotřeba 15,7 l na 100 km vám nezpůsobí sebemenší problém.

Až objevím naftu nebo petrolej…

O dieselovém motoru 3.0 TDI V6 s výkonem 176 kW a s točivým momentem 500 Nm už zde řeč byla, jen dodejme, že nejvyšší rychlost, které může dosáhnout, je 207 km/h. Ten můžeme jen chválit.

Ze vznětových pohonných jednotek je nejslabší 2.5 TDI R5 (128 kW) s průměrnou spotřebou 8,3 l nafty na 100 km. Jednak s opravdu těžkým Touaregem má co dělat, jednak je poměrně náchylná k poruchám vodní pumpy. U těchto dvou motorů jste se mohli setkat se 6stupňovou manuální převodovku

Volkswagen Touareg 7L 2.5 TDI

Poslední naftový motor, o němž se zmíníme, je desetiválec 5.0 TDI s výkonem 230 kW a s maximální hodnotou otáček 4 200 ot./min. Najdete jej v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou Tiptronic. Vrozenou skromností rozhodně netrpí: rád si na cestách lokne přes 14 litrů na sto kilometrů. Ovšem poctivým výkonem a dokonalými jízdními vlastnostmi v každém terénu rozhodně své majitele nezklame.

Za devatero horami a devatero řekami…

VW Touareg je auto, které prostě musíte vyzkoušet v terénu. Všechna kola jsou zavěšená na dvojitých příčných ramenech a varianta se vzduchovým podvozkem, který má regulovatelnou světlou výšku (od 180 do 300 mm), si poradí s kdejakým horským potůčkem. Každý z vozů je vybavený stálým pohonem 4×4. Již v základním stupni výbavy můžete počítat s klasickou redukční převodovkou i s uzávěrkou středového diferenciálu, který posílá sílu motoru na přední i zadní nápravu v předem stanoveném poměru.

Na co si dát pozor / co může vadit:

  • občasné poruchy mezinápravového diferenciálu
  • cena náhradních dílů i servisu; celkově vyšší provozní náklady
  • poruchy elektroniky a elektroinstalace (světla, zapalovací cívky)

13.4.2017 14:16:54

Komentáře k článku

dalnicni-znamky-pro-slovensko-a-rakousko-kompletni-pru%cc%8avodce-online-nakupem

Dálniční známky pro Slovensko a Rakousko: Kompletní průvodce online nákupem

Cestování na evropských dálnicích vyžaduje správnou přípravu, zejména pokud jde o dálniční poplatky. V tomto komplexním průvodci se…

hlavni_foto

Jak vybavit efektivně vaši garáž?

Máte-li na to prostor, určitě si doma pro váš vůz zbudujte krytou garáž. Garáž může vypadat různě a je jisté, že má velký potenciál. Nemusí totiž…

2148196410

Havarijko na elektroauta je drahé. Ale vyplatí se

Elektromobily jsou na silnicích stále častější. Důvodů je mnoho, zejména tichý provoz a jiný zážitek z jízdy. Ovšem, stejně jako u klasických aut, i u elektromobilů hrozí…

Couple in a car salon. Family buying the car. Elegant woman with her husband.

Za přepis auta odpovídá prodávající. Jak postupovat?

Prodáváte nebo kupujete ojeté auto? Pak vás čeká přepis auta na nového majitele. Ze zákona je za něj odpovědný prodávající vozu. jinými slovy: pokud neproběhne přepis včas,…

Web

Dovolená v zimě? Chce to správné pojištění auta

Pokud řídíte i v zimě, pak tento příběh velmi dobře znáte: Přijdete k autu, chcete odjet, ale nejde to – nejste schopni ani nastartovat. Prekérní situace,…

Můžete nás znát z těchto médií…

© 2016 – 2025 Autonoto s.r.o. – Víme o všech vozech na prodej a operativní leasing
Financování vozu • Nabídka pro autobazary • Affiliate • Poradna • Katalog automobilů • Recenze automobilů • Magazín
Odhad ceny vozidla • Uložená hledání • Kontakt • Obchodní podmínky

  • 3