Autonoto Magazín

Registrace Přihlášení Vložit inzerát zdarma

  • Úvod
  • Ojeté vozy
  • Operativní leasing
  • Poradna zdarma
  • Magazín
  • Oblíbené
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Vložit inzerát zdarma
  • Úvodní stránka
  • Novinky
  • Populární vozy
  • Poradna
  • Rady a tipy
  • Recenze aut
  • Seriály
  • Zajímavosti

Ojetý Volkswagen Touran – vyplatí se?

Magazín Ojetý Volkswagen Touran – vyplatí se?

VW Touran

Volkswagen Touran je německý vůz, který bychom mohli zařadit do kategorie středně velkých MPV (z anglického multi-purpose vehicle).

Česky bychom řekli víceúčelový automobil pro cílovku, která má ráda pohodlný interiér, nějaké ty technické vymoženosti, slušné jízdní vlastnosti, spolehlivost a prostor tak velký, aby se dovnitř pěkně naskládala celá rodinka. Neboli řidič, manželka, dvě děti (každé s kornoutem zmrzliny), dále pak kokršpaněl nebo aspoň jezevčík, tchyně, které se říká „Maminko“, její kufr, lehce pohozené kolečko písku a pytel vápna.

Pokud právě Vy patříte mezi uživatele, kteří si na vozech nejvíce cení jejich praktičnosti a variability, tak tedy volejte 3krát „Sláva.

První generace tohoto pětidvéřového nomáda, vyráběného přímo v mateřské továrně Volkswagenu ve Wolfsburgu, se zrodila již v roce 2003. Zákazníci měli na výběr z pětimístné i sedmimístné verze, nicméně je to právě ta prvně jmenovaná, jež vládne evropským silnicím. Volkswagen Touran neskutečně ožil díky omlazovací kúře v podobě dvou faceliftů a tak není divu, že se na automobilovém trhu udržuje dodnes v té nejlepší formě.

Nás bude zajímat především 2. generace vozu, někdy také označovaná jako významný facelift. Modernizovaný německý fešák byl představen na pařížském autosalonu v říjnu 2006. Ještě dodejme, že tentýž rok se na autosalonu v Boloni ukázal velmi blízký příbuzný našeho – zatím – neznámého. Terénně se tvářící Cross Touran se snaží upoutat pozornost oplastováním své spodní části vozu. Smělou jízdu v divočině by mu měla usnadňovat o 15 mm vyšší světlá výška, než jakou má sériově vyráběný VW Touran.

Design? Jak prosté, drahý Watsone

Kokos není kámen a Němec není Ital. Tak to prostě je a kdo by čekal, že značka VW provede oproti 1. generaci nějakou radikální revoluci v designu, je naivní jak nejslavnější celník – Henri Rousseau. Spíše se přikloňme k názoru, že došlo k menší úpravě exteriéru. Jen velmi mírně byla pozměněna přední část vozu – prostě u VW nemůžete čekat nějaké to vizuální obžerství. Vůz je velmi snadno rozeznatelný podle vodorovně žebrované mřížky chladiče s chromovaným designem a velkého loga automobilky v jejím středu.

Dynamicky tvarovaná přední světla jsou darem strýčka Passata. Rozměrné čelní sklo by řidičům mohlo dopřát rozumný výhled nebýt masivního A-sloupku. Strohé boční linie i zcela kolmá a rovná záď zůstaly zachovány. Modifikace se částečně dotkly zadních světel. Široký zavazadelník se zakusuje pěkně hluboko do nárazníku, a tak leží nakládací hrana příjemně nízko a ve stejné rovině, jako dno kufru. Nakládat těžký kufr tchyně nebylo nikdy snazší.

f_43805_volkswagen_touran_1

V rámci úprav karosérie došlo také ke změně celkových rozměrů, takže VW Touran druhé řady měří na délku 4 391 mm, na šířku 1 794 mm a na výšku 1 635 mm.

Pohodlí jako v domě číslo 221B v Baker Street

Úpravy se projevily i v interiéru; výrobce použil nové kvalitní potahové látky a aplikace prvků z nerezové oceli, které byly navrženy a zpracovány tak, aby celková atmosféra v kabině vozu byla co nejpříjemnější a nejkomfortnější.

Volkswagen věnoval velkou pozornost zajištění zobrazovacích a ovládacích prvků, které byly ergonomicky dobře navrženy, jsou intuitivní a jejich rozmístění lze označit jako převážně konvenční. Rovněž je zde vyžito VW ochranných známek pro modré a červené osvětlení displejů, což se osvědčilo i u jiných VW vozů.

f_43805_volkswagen_touran_14

VW Touran se nabízel v několika stupních výbavy, které uspokojily i ty nejnáročnější zákazníky – Trendline jako základní verze, dále pak Cross a Highline. Již v základní verzi si zákazníci mohou vychutnat spoustu užitečných pomocníků, např. elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, poloautomatickou klimatizaci Climatic, šest airbagů, elektrické ovládaní všech oken, dálkově ovládané centrální zamykání, rádio na CD s MP3, výškově nastavitelná přední sedadla s bederní opěrkou, nastavitelný volant a další moderní prvky.

VW Touran se také může pyšnit jedním prvenstvím: je prvním sériově vyráběným vozem koncernu Volkswagen, jenž od roku 2007 používá technologii parkovacího asistenta. Velkou výhodou je vysoká variabilita vnitřního prostoru: sklopením sedadel je možné VW Touran poměrně snadno a rychle přeměnit prostorný užitkový vůz.

Žádné záhady pod kapotou ani na vozovce

V roce 2006 nabídl německý výrobce k modelům VW Touran dvě benzinové jednotky přeplňované turbodmychadlem a kompresorem s přímým vstřikováním: 1,4 16V TSI s výkonem 103 kW, o rok později přišel s o něco silnější verzí: 1,4 16V TSI, tentokrát 125 kW. Ta nabízela kombinovanou spotřebu cca 7,2-7,4 l benzínu.

Veskrze jde o spolehlivé zážehové řadové čtyřválce opatřené přesnou šestirychlostní manuální převodovkou, které odvedou kus poctivé práce.

Pokud jde o dieselové motory, tak zde byly na výběr dvě jednotky s přímým vstřikováním typu čerpadlo-tryska: 1,9 TDi s výkonem 77 kW (106 koní), a dva 2,0 TDi, přičemž první z nich měl výkon 103 kW. Později k němu získal i funkci přímého vstřikování paliva Common Rail. Silnější nafťák se mohl pochlubit výkonem 125 kW.

f_43805_volkswagen_touran_10

S dvoulitrovými diesely se často montovaly převodovky DSG, nechvalně proslavené závadami spojenými s opotřebovanými kuželovými ložisky. Raritou, kterou VW nabízel, byla EcoFuel verze na zemní plyn (CNG) s motorem 1,9 l o výkonu 80 kW.

Obecně je jízdní komfort vozu hodnocen velmi pozitivně. Dobře umístěné pedály poskytují příjemnou a citlivou odezvu, brzdy jsou slušně dávkovatelné a samotné řízení není ani příliš volné, ani zvlášť obtížné, tuhé či nemotorné. Přes své měkké naladění není podvozek žádné želé; naopak je zárukou čitelného a předvídatelného chování vozu i na silnicích značky Made In Czechia. Navzdory své výšce obstojí VW Touran svou stabilitou i v prudkých zatáčkách.

Na co si dát pozor / co může vadit:

  • vyšší cena ojetých vozů
  • špatné odhlučnění
  • koroze výfuku

Pochopitelně vůz nemá jen klady, mezi jeho slabší stránky patří nižší atraktivita ve srovnání s některými konkurenty. Prostor uvnitř vozu je dostatečný, zejména pokud jde o první dvě řady sedadel, ale u třetí řady už je to horší.

Nabídka vozů Volkswagen Touran

6.4.2017 14:55:28

Komentáře k článku

dalnicni-znamky-pro-slovensko-a-rakousko-kompletni-pru%cc%8avodce-online-nakupem

Dálniční známky pro Slovensko a Rakousko: Kompletní průvodce online nákupem

Cestování na evropských dálnicích vyžaduje správnou přípravu, zejména pokud jde o dálniční poplatky. V tomto komplexním průvodci se…

hlavni_foto

Jak vybavit efektivně vaši garáž?

Máte-li na to prostor, určitě si doma pro váš vůz zbudujte krytou garáž. Garáž může vypadat různě a je jisté, že má velký potenciál. Nemusí totiž…

2148196410

Havarijko na elektroauta je drahé. Ale vyplatí se

Elektromobily jsou na silnicích stále častější. Důvodů je mnoho, zejména tichý provoz a jiný zážitek z jízdy. Ovšem, stejně jako u klasických aut, i u elektromobilů hrozí…

Couple in a car salon. Family buying the car. Elegant woman with her husband.

Za přepis auta odpovídá prodávající. Jak postupovat?

Prodáváte nebo kupujete ojeté auto? Pak vás čeká přepis auta na nového majitele. Ze zákona je za něj odpovědný prodávající vozu. jinými slovy: pokud neproběhne přepis včas,…

Web

Dovolená v zimě? Chce to správné pojištění auta

Pokud řídíte i v zimě, pak tento příběh velmi dobře znáte: Přijdete k autu, chcete odjet, ale nejde to – nejste schopni ani nastartovat. Prekérní situace,…

Můžete nás znát z těchto médií…

© 2016 – 2025 Autonoto s.r.o. – Víme o všech vozech na prodej a operativní leasing
Financování vozu • Nabídka pro autobazary • Affiliate • Poradna • Katalog automobilů • Recenze automobilů • Magazín
Odhad ceny vozidla • Uložená hledání • Kontakt • Obchodní podmínky

  • 3