Vztah automobilky Subaru k evropskému automobilovému trhu není jednoduchý. Crossovery tu nabízela dříve, než přišly do módy, s dieselem naopak zaspala a vzhledem ke svým omezeným možnostem neustále laboruje s nabídkou modelů v jednotlivých zemích tak, aby se jí to vyplatilo. My si totiž raději připlatíme za styl a papírově nízkou spotřebu, než za pohon všech kol na parádním podvozku a potenciální spolehlivost. Základ modelové nabídky Subaru z devadesátých let – model Legacy tak nejen u nás oficiální cestou nekoupíte.
Není se tak co divit, že pro premiéru nové generace zvolili zástupci Subaru region větším sedanům nakloněnější – Spojené státy americké. První únorový čtvrtek pak v Chicagu automobilka Subaru ukázala, kam se od roku 2014, kdy byla představena současné generace vozu střední třídy, dostala. Design exteriéru určitě nebyl tím, co na první pohled uchvátilo. Vůz se drží linií charakteristických pro současný designový jazyk, který v duchu s aktuální módou dále rozvíjí. Stále jde o sedan bez kudrlinek, který na první pohled přiřadíte do správné stáje.
Zajímavěji vypadá provedení interiéru. Japonci se nadále snaží dostihnout evropskou konkurenci a další posun v kvalitě použitých materiálů je vážně znát. Všemu dominuje obří vertikální displej informačně-zábavního systému. Za ten by se nemuseli stydět snad ani u Tesly.
Fanoušky Subaru ale jistě nejvíce zajímá technologie pohonu a podvozku. Auto stojí na nové platformě, kterou známe už ze současné Imprezy. Symetrický pohon všech kol je samozřejmostí, stejně jako zástavba neevropsky velkým atmosféricky plněným čtyřválcem typu Boxer. Má objem 2,4 litru a maximální výkon 191 kW. Jen škoda, že na starý kontinent asi nedorazí. My si budeme muset počkat na odvozené zvýšené kombi Outback, které má na našem trhu větší šanci na úspěch.
17.2.2019 12:52:15