Japonská Toyota představila evropské veřejnosti novou generaci svého středně velkého SUV RAV4. Jeden ze zakladatelů dnes tolik moderního segmentu dostal velmi odvážný design, který charakterizují hrany snad na všech myslitelných částech karoserie. Líbit se to nemusí každému, ale s tím už asi Japonci počítají.
Ačkoli se hlavní hvězdou stánku největší automobilky světa měla stát nová Corolla a od ní odvozené kombi, kolemjdoucí často trávili více času právě nad větším SUV. Kontroverzní přístup k designu, který by si Toyota mohla nechat patentovat, však rozhodně nebyl jediným důvodem. Karoserie mezigeneračně díky nové platformě TNGA vyrostla zejména do šířky a natažen byl i rozvor. Otevření zadních dveří tak může vyvolat úžas nad masou volného prostoru.
Staromilce i milovníky moderny potěší nabídka motorů. Základem bude zážehový atmosféricky plněný dvoulitr kombinovatelný s manuální převodovkou i automatem. Vrcholem však bude hybrid, jehož spalovací část nabídne ještě o půllitr větší objem. Celkový výkon soustavy bude zajímavých 222 koní. Se vznětovými agregáty Japonci nepočítají.
16.10.2018 10:05:25