Bezpečnost na silnicích je jedním z hlavních témat, které se směrem do budoucnosti řeší. Vedle gramáže všemožných emisí je to právě počet mrtvých a zraněných, co nutí automobilky přemýšlet o nových a lepších řešeních. A přemítají o nich i byrokraté v Bruselu, odkud nyní přišli informace, jak hodlají automobily za tři roky změnit.
Dvanáct nových povinných prvků výbavy je však pouze jedním z kroků k ušlechtlému cíli. Tím má být rok 2050 a již žádný usmrcený člověk na silnicích. Z dnešní pohledu jde možná o utopii, na situaci v roce 2021 se už ale musíme dívat reálnou optikou.
Již dnes jsou některými v budoucnu povinnými systémy alespoň dražší specifikace většiny modelů vybaveny. Má jít především o systém nouzového brzdění, rozpoznání únavy řidiče, signalizaci nouzového zastavení, hlídání mrtvého úhlu nebo hlídání jízdy v pruzích.
Kontroverzně se však jeví další povinné prvky. Zařízení, které má neumožnit nastartovat opilému snad většina řidičů ještě přivítá, ale použití inteligentního asistenta rychlosti, který vozu nedovolí překročit maximální povolenou rychlost v daném místě, už, soudě podle situace na našich silnicích, tolik lidí adorovat nebude. Podobné to může být i s takzvanou černou skříňkou, která bude zaznamenávat, co se s vozem děje, zejména jeho rychlost a její změny. Spoustu odpůrců jistě bude mít i hlasové ovládání snad všeho, co hlasem ovládat lze, od čehož si úředníci slibují zvýšení pozornosti řidiče.
3.6.2018 10:37:24