Více než čtvrt milionu prodaných kusů dělá ze současné generace Nissanu Leaf jednoznačně nejprodávanější elektromobil světa. V segmentu vozů bez lokálních emisí se však v posledních letech technologie vyvíjejí raketovým tempem a japonský kompakt na novější modely přece jen něco ztrácí.
Změnit to má druhá generace Leafu, která se veřejnosti představí na frankfurtském autosalonu. Sama automobilka jej však prezentuje o pár dní dříve.
Design nového elektromobilu jednoznačně navazuje na svého předchůdce. Boční silueta vozu nenechá nikoho na pochybách, že jde stále o Leaf. Řadu oblin však nahradily ostré hrany po vzoru ostatních modelů v portfoliu Nissanu. Vůz tak vypadá mnohem dynamičtěji a samozřejmě také moderněji. Moderní technologie jsou ale k nalezení především v útrobách elektrického Nissanu. Mezigeneračně vzrostl výkon elektromotoru na 110 kW. Spolu s ním stoupla také kapacita baterií. Ta má vystačit k normovanému dojezdu přibližně 400 km.
Řidič si může užívat dnes již standardní bezpečnostní systémy nebo semiautonomní řízení ProPILOT, které vůz dokáže samo provádět dálnicí, zatím tedy bez samostatného přejíždění z pruhu do pruhu. Testovací jezdci zároveň údajně pěli ódy na systém E-Pedal. Po jeho spuštění tlačítkem na středové konzoli lze akceleraci i brzdění vozu ovládat pouze plynovým pedálem.
Nový Nissan Leaf se na trhu objeví v příštím roce. Jeho česká cena zatím známa není. Ve Spojených státech si zájemci o jeho koupi budou muset připravit minimálně 30 tisíc dolarů.
12.9.2017 12:27:49