V rámci modernizace, která letos nejmenší Nissan na našem trhu čeká, dozná změn portfolio zážehovýho agregátů, které Micru pohání. Ačkoli se již od její premiéry čeká uvedení přeplňovaného čtyřválce, novinka bude čítat dnes tolik typickou trojici pohyblivých pístů.
Novinky pod kapotou ponesou název 1.0 IG-T a 1.0 DIG-T a už z jejich názvu je jasné, že jejich objem bude činit přesně jeden litr. Obě nahradí stávající nula-devítku a Nissan se chlubí tím, že konstrukčně jde o zcela svébytné motory, ten s D na začátku dokonce vzešel ze spolupráce s Daimlerem. Současnému tříválci byla vytýkána především mizerná kultivovanost chodu a bídná odezva na plyn. Právě tyto dva neduhy má litrový tříválec vyřešit.
Nabídne také vyšší výkon. Původně devadesátihlavé stádo se ve slabší ze dvou nových jednotek o dalších deset plnokrevníků rozroste a naroste i točivý moment. Jeho maximální hodnota nyní činí 160 N.m. Schopný podvozek malého Nissanu ale nejvíce prověříte se silnější verzí, kterou odhalíte díky písmenu D v názvu. 117 koní a 180 N.m už zní zajímavě. Sportovně založené řidiče navíc potěší i fakt, že japonský prcek bude nově nabízen i v dynamickém paketu N-Sport. Nissan Micra zároveň dostane bezestupňový automat X-tronic, čímž osloví zcela novou skupinu zákazníků.
12.2.2019 10:37:01