Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt potvrdil, že naši západní sousedé to nemyslí vážně jen s konvenčními elektromobily. Infrastruktura spojená s auty poháněnými vodíkovými články a s nimi spojený výzkum si žádá také svoje investice a Německo je zřejmě hodlá pokrýt.
Berlínská vláda hodlá podle magazínu Die Welt uvolnit do roku 2026 celkem 250 milionů Eur do vybudování sítě dobíjecích stanic pro vodíková auta. To bude 4 roky před možným avizovaným zákazem prodeje aut s klasickým spalovacím motorem.
Prodeje elektromobilů s palivovými články jsou zatím za očekáváním jejich výrobců. Za dosavadním neúspěchem vozů jako Toyota Mirai nebo Hyundai ix35 Fuel Cell stojí vedle jejich vysoké ceny i chybějící infrastruktura. Německo tak, zdá se, hodlá cestu k mobilitě bez lokálních emisí zaplatit. Jestli tento plán bude nakonec realizován, se dozvíme během několika měsíců.
26.12.2016 13:56:40