Když se dosud řeklo zaklínadlo HCCI, většině motoristických fanoušků vytanul na mysli název automobilky Mazda. Ti zběhlejší vědí, že se jedná o vývoj agregátu na benzin, který je schopen v některých jízdních režimech pracovat i jako vznětový, tedy bez zážehu svíčky.
Mazda finišuje s přípravami na jeho uvedení na trh. Tímto směrem se však vydává i korejská automobilka Hyundai.
Její americké vývojové centrum obdrželo před nedávnem dotaci ve výši téměř 5 milionů dolarů, která má mířit právě do vývoje takového motoru. Na agregátu s technologií Homogenous Charge Compression Ignition již za oceánem nějakou dobu pracují. Stejně jako v případě japonské automobilky Korejci počítají s tím, že motor bude osazen svíčkami, v některých jízdní režimech však bude pracovat bez nich. Na rozdíl od SkyActiv-X od Mazdy však výrobek od Hyundai počítá s přeplňováním.
Korejský agregát pracující s technologií HCCI je součástí plánu automobilek Kia a Hyundai uvést do roku 2025 38 nových modelů šetrných k životnímu prostředí. Jeho první vlaštovky můžeme již nyní pozorovat na příkladu nových mild-hybridních pohonů například v modernizovaném SUV Kia Sportage.
9.10.2018 12:57:02