Filosofie Elona Muska říká, že zvýšené náklady na vývoj elektromobilů snáze zaplatí kupující velkých a drahých aut než zájemci o malé městské přibližovadlo. Podobně zřejmě uvažují i v Německu, neboť do vod luxusních elektrických SUV nyní vstupuje značka Mercedes-Benz s počinem EQC.
Konkurence Jaguaru I-Pace nebo právě americké Tesly se sice stále drží tvarů typických pro Mercedes, Němci se však nebývale rozdováděli. Hrany a přední světlomety spojené silnou linií pod maskou nevidíte ve spojení s třícípou hvězdou každý den. Naopak tvar zadních propojených světlometů jako by už člověk znal z nové Kie Ceed. Jinak jsou však črty zcela v očekávatelných mezích.
A to samé platí pro interiér. Kov, kůži a další luxusní materiály doplňují dva obří (a opět propojené) displeje před řidičem. Jeden nahrazuje klasickou kapličku přístrojů, pod druhým pracuje infotainment naplněný vším, co by zákazník Mercedesu mohl potřebovat. Praktičnost vozu charakterizuje například pětisetlitrový zavazadelník.
Více než 4,7 metru dlouhé SUV Mercedes-Benz EQC pohání dvojice elektromotorů, pro každou nápravu jeden. Jejich kombinovaný výkon dosahuje 300 kW. Jak už to tak u elektromotorů bývá, ohromující je zejména hodnota 765 N.m točivého momentu. Tuto sílu musí krmit pořádné baterie. V případě tohoto vozu mají kapacitu 80 kWh a hmotnost 650 kg. Dojezd na jedno nabití má díky nim překonat hranici 400 km.
16.9.2018 09:55:22