Rotační motor a Mazda, to je dlouhý a komplikovaný příběh. Japonská automobilka s tímto druhem pohonu koketuje již několik desetiletí. I když se jí dosud nedařilo vypilovat jej k dokonalosti, sportovní modely RX, které poháněl, se staly legendami. Nyní se Japonci hodlají k Wankelově motoru znovu vrátit.
A jak je jejich dobrým zvykem, znovu půjdou vlastní cestou. A její směr milovníky sportovních aut nepotěší. Malý rotační motor se totiž dostane do útrob elektromobilu. Protimluv? Vůbec ne! Mazda hodlá prostorově nenáročným spalovacím agregátem prodloužit dojezd jinak elektřinu požívajícího vozu.
Toto řešení najdeme v jednom ze dvou elektromobilů, které hodlá Mazda představit do roku 2020. I automobilka z Hirošimy se tak vydá směrem, který dlouho odmítala. Motor s rotačním pístem má být zároveň velmi tichý. O zelený nádech nepřijde, neboť má být schopen spalovat i LPG. Mazda však jde ještě dál, neboť zkoumá možnost využití biopaliva vytvořeného mikroorganismy. I tento výzkum je součástí plánu Japonců, aby do dvanácti let 95% prodaných Mazd poháněla kombinace spalovacího a elektromotoru.
10.10.2018 11:05:22