Autosalon v Los Angeles se stal místem premiéry omlazené Mazdy 6. K žádné významné změně image nedošlo. Šestka zůstává sportovně zaměřeným sedanem, kterému designový jazyk Kodo sluší snad z celého portofolia japonské automobilky nejvíce. Novinky tak čekají především pod kapotou.
Zvenku se na Mazdě 6 změnilo jen minimum kontur. Vůz poprvé představený před pěti lety má nové linky v okolí masky, kterou nyní charakterizuje zajímavá textura. Omlazená hirošimská akvizice doznala změn i v interiéru. Tomu nyní dominuje nový volant a i na palubní desce najdete nové tvary. Mazda však platí především za výrobce na řidiče orientovaných vozů. Jako taková v rámci modernizací piluje především techniku. Už tak skvělý podvozek je nyní více zpevněn a naladěn tak, aby v zatáčkách vykazoval větší neutralitu. Došlo k úpravám na zavěšení a řízení.
Hlavní novinkou je ale vrcholná motorizace. Mazda poněkud netypicky sáhla po přeplňovaném motoru. Japonci se však do víru downsizingu stále vrhat nehodlají a do Šestky implementovali plnotučný „dvouapůllitr“ z většího modelu CX-9. Disponovat bude výkonem až 186 kW a točivým momentem 420 N.m. Síla z něj k předním kolům poputuje výhradně skrze automatickou převodovku. Slabší motorizace však Američené pořídí také s šestistupňovým manuálem.
Do Evropy se vrcholný agregát zřejmě dovážet nebude. Jinak se však faceliftované verze v příštím roce dočkáme také. Od té americké by se mnoho lišit neměla.
13.12.2017 13:44:04