Zájemci o malé, hbité a dostupné sportovní auto nemají moc na výběr. Vedle nabídky Toyoty a Subaru nabízí ještě kompaktnější vůz už jen Mazda. Stávající generace ikonické MX-5 je skvělým nářadím pro polykače okreskových erzet. Japonci nedávno vyřešili nedostatek spočívající v otevřené karoserii uvedením provedení RF, tedy targy.
Druhou často slýchanou výtkou vůči nejprodávanějšímu sportovnímu modelu značky je absence opravdu silného motoru. Mazda se to teď pokusí vyřešit.
Pro příští rok totiž hodlá v rámci modernizace posílit. Přeplňovaný nebo více objemný agregát se však do útrob malého roadsteru nepodívá. Vrcholem zůstane zážehový atmosféricky plněný čtyřválec o objemu dva litry. Jeho stávající americké maximum 116 kW ale významně vzroste. Nově dosáhne na 135 kW, tedy 184 koní. Nebyla by to Mazda, aby takto motor ždímala pouze pomocí softwaru. Důkladnými změnami má projít velká část motorových dílů.
Pihou na kráse této novinky je pouze fakt, že nejde o oficiální zprávu přímo z automobilky, ale o informaci pocházející z amerického magazínu Road & Track. Ten poměrně logicky hovoří pouze o severoamerickém trhu, takže, zda se silnější Mazdy MX-5 dočkáme i na starém kontinentu, není vůbec jisté.
18.4.2018 13:35:08