Modernizacemi a facelifty umí hirošimská automobilka potěšit zejména milovníky automobilové techniky. Designéři se při omlazování modelového portfolia naopak moc nezapotí, ti odvádí excelentí práci hned napoprvé. Nejinak je tomu v případě nejřidičtějšího modelu Mazdy – roadsteru MX-5.
Nejprodávanější sporťák světa je na trhu již 3 roky a stále patří k tomu nejkrásnějšímu, co se dá pořídit. V loňském roce vody zčeřila verze RF a letos dojde na jemné technologické oprášení.
Evropská tisková oddělení japonské automobilky o něm sice mlčí, ale některá média novinky vyšťourala na domácím japonském webu. V Zemi vycházejícího slunce se totiž změn dočkají jako první. Evropa bude ale zanedlouho následovat.
Významných změn dozná atmosférický dvoulitr i patnáctistovka, oba označované Skyactiv. Dostanou například nové hlavy válců či ojnice. Vylepšení sice znamenají drobné změny výkonu zejména u dvoulitru, významnější bude ale úbytek hmotnosti. U sportovního auta potěší také o 700 otáček výše zasahující omezovač ve vrcholné motorizaci. Nově bude agregát uměle dušen až při 7 500 otáčkách za minutu.
Designové novinky se omezují na nový vzhled litých kol, hnědou barvu střechy nebo nové kožené čalounění. Řidiči však zřejmě více ocení možnost i podélného seřízení volantu, jímž budou modernizované Mazdy MX-5 nově disponovat. Verze pro Evropu by měla debutovat na některém z letošních autosalonů.
26.6.2018 10:28:04