Hirošimská automobilka Mazda patří mezi ty, které domácímu autosalonu připisují velký význam. Kromě světové premiéry motoru Skyactiv-X, který sice spaluje benzin, ale dokáže pracovat i bez zážehu svíček, sem totiž chystá i premiéru dvou konceptů.
Hned ten první je předzvěstí pro evropský trh důležitého modelu. Současný zástupce Mazdy v C segmentu pomalu dosluhuje a v příštím roce bychom se měli dočkat další generace Trojky. Designový jazyk KODO, který definoval tvary té současné, se za pět let neokoukal, a tak Mazda nemá mnoho důvodů pro razantní změny vzhledu. Dokládají to i první světlem kamuflující záběry na nový rudý koncept. I když bude sériový vůz méně odvážný, stále mu zůstane typická přikrčená silueta, které to v červeném lakování sekne. Automobilka sama budoucí trojku popisuje jako vůz s vynikající dynamikou a oslnivým exteriérem.
Druhou tokijskou novinkou automobilky se stylizovaným M ve znaku bude další evoluční vydání konceptu RX-Vision. Mazda tím dává najevo, že na sporťáky větší než MX-5 nezanevřela. Půlstoletí po první Mazdě poháněné Wankelovým motorem se tak k tomuto agregátu Japonci alespoň konceptem vrátí. Ten má ale za úkol především definovat směr, jímž se bude designový jazyk KODO vyvíjet do budoucna. Automobilka ale nejspíš se sériovým sporťákem s wankelem pod kapotou do budoucna opravdu počítá.
24.10.2017 12:10:20