Ikonický sportovní vůz by již v portofoliu největší japonské automobilky neměl dlouho chybět. O oživení legendárního jména Supra se již dlouho mluví a fanoušci jsou plni napětí, kdy tuto novinku poprvé uvidí. Někomu se to poštěstilo na nedávném festivalu rychlosti v Goodwoodu, ovšem publikum v plný jásot zatím nepropuklo. Prezentovaný vůz byl totiž stále zahalen maskováním.
Supra, tedy následník Toyoty 2000GT, sjížděla ve čtyřech generacích z výrobních linek mezi lety 1978 a 2002. Od té doby čekáme naopak na jejího nástupce. První vize a koncepty na sebe po ukončení výroby nenechaly dlouho čekat a na letošním autosalonu v Ženevě byla dokonce odhalena závodní Supra, kterou bude možné potkávat příští sezónu v americké NASCAR Xfinity Series. Na tu sériovou však stále čekáme.
Poté, co se maskovaný exemplář projel po slavné tratí v Goodwoodu, už máme i informace týkající se použité techniky. K zadním kolům poputuje výkon skrze výhradně automatické převodovky. A kde se bude brát? Agregáty dodá BMW. Ten základní o objemu 2 litry bude čtyřválcový, v třílitru budou pracovat další dva válce. Přeplňování vyžene maximální výkon k hodnotě 195 resp. 250 kW. Tato čísla dokládají, že se na pátou generaci Toyoty Supra vážně vyplatí počkat.
29.7.2018 09:50:11