Japonská automobilka Lexus jde tak trochu proti proudu. Na autosalonu v Pekinga ukázala novinku, která není ani elektromobilem ani SUV. Nový sedan ES má nahradit stávající GS a velké plány s ním mají Japonci i v Evropě, kde se má stát klíčovým modelem značky.
Lexus ES stojí na stejné podvozkové platformě, kterou používá i nedávno představená Toyota Auris. Její zástavba má podle zástupců značky přinášet samá pozitiva. Nový luxusní sedan nemá být jen bezpečný, ale poskytovat má i dosud nevídané jídní vlastnosti jak co do pohodlí, tak co do možností sportovního povození.
Tomu odpovídá i vzhled, který jasně koresponduje s ostatními vozy Lexus. Zepředu jej i díky osobité masce jednoznačně zařadíte a zezadu tomu není jinak. Boční linky působí velmi dynamicky. I za to může použití platformy GA-K. Díky němu totiž designéři mohli vůz osadit nízkou kapotou a naopak na zádi nechat boční linii pozvolna klesat.
K dynamickému poježdění poslouží i motory. Čísla k základnímu motoru ES200 zatím Lexus neuvolnil. Hned nad ním má stát dvouapůllitrový atmosféricky plněný zážehový čtyřválec, a ten už takovýhle vůz nepochybně rozparádit dokáže. ES300h je, jak už název napovídá, hybrid o celkovém výkonu 160 kW, kterému sekunduje udávaná spotřeba pod 5 litrů na 100 km. Vrcholem má pak být zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru a maximálním výkonu 183 kW. Ten bude dostupný výhradně s osmirychlostním automatem.
6.5.2018 08:23:51