Francouzským kapitálem vlastněná ruská automobilka Lada aktuálně čaruje se svým novým modelem Vesta. Ten patří do nižší střední třídy, kde se mohou designéři i produktoví manažeři řádně rozmáchnout. Výsledkem je tak varianta SW (kombi), SW Cross (zvýšené kombi) a nově také Cross (zvýšený sedan). Tím Lada vstupuje na led, který se probořil už pod jinými značkami.
Zvýšený sedan to totiž nemá lehké. Kdo na cestách zažívá dobrodružství, pro která nestačí běžné hatchbacky, ten obvykle potřebuje také hodně místa pro zavazadla. Tomu dostačuje i sedan, ale přístup k nim už tak slavný není. Navíc ani klasická Vesta zrovna nesedí přibitá k silnici. Jejích 178 mm světlé výšky si s prstem v nose poradí s většinou crossoverů. S 203 mm Cross předčí i většinu SUV. Nárůst světlé výšky doplňuje řada ochranných plastů a také nová sedmnáctipalcová kola, která dodávají na stylovosti.
Lada začíná Vestu Cross vyrábět právě v těchto dnech. Mechanikům tak pod rukama Vesty ožívají díky zážehovým atmosférickým šestnáctistovkám a osmnáctistovkám, jimiž je osazují. Doby dávno minulé dávají vzpomenout i výše jejich maximálního výkonu v podobě 78 resp. 90 kW a jinak tomu není ani v případě pětistupňové převodovky.
Zatímco Lada Vesta SW Cross je k mání i v České republice, sedan Cross má být modelem výlučně pro ruský trh. Jeho cena se zde má pohybovat v přepočtu pod hranicí 300 000,- Kč.
9.5.2018 09:10:33