Podvozkové plošiny jsou alfou a omegou vývojových center dnešních automobilek. Pokud jsou sestrojeny dobře, dokáží svou modularitou ušetřit spoustu peněz a času při navrhování nových modelů. Vědí to v koncernu Volkswagen, stavět na tom začíná i například Toyota. Koncern PSA se do vod jednotných podvozkových plošin i pro menší modely noří s označením CMP.
Pod touto zkratkou jsou schována slova Commons Modular Platform. Takto označená podvozková plošina má být základem budoucích malých a kompaktních vozů od Peugeotu, Citroënu nebo Opelu. Bude ji dokonce možno použít i pro elektromobily. Nový výrobek doplňuje již pět let používanou platformu EMP2, která je základem větších modelů.
Na vývoji se podílela také čínská společnost DongFeng Motors. Jeho výsledek uvidíme již brzy, neboť na něm bude stát příští generace Peugeotů 2008 a 208 nebo Opelu Corsa. I z toho je patrné, že podvozková plošina CMP umožňuje zástavbu karoserií různých typů. Vedle hatchbacků a crossoverů také například sedanů. I kvůli tomu mohou mít na jejím základě postavené vozy různý rozchod kol i rozvor. A nakonec i agregáty. Jejich základ by měli tvořit již dnes známé tříválce 1.2 PureTech a vznětové 1.5 BlueHDi.
7.11.2018 10:16:17