Většina výrobců aut míří především za prodejními čísly. Existuje naštěstí skupina automobilek, která se honí za rekordy jízdními a tím nás petrolheady fascinuje a plakáty svých bestií plní stěny v dětských pokojích. Jednou z nich je švédská automobilka Koenigsegg, která sbírku rekordů svých modelů nedávno rozšířila o další čtyři a jeden svůj navíc vylepšila.
V Pahrumpu v americkém státě Nevada totiž úřadoval model Agera RS. Shrňme si, že jeho pětilitrový osmiválec dosahuje maximálního výkonu 865 kW a krouticího momentu 1280 N.m. To by dokázalo divy i s větším pořízkem, než jakým Koenigsegg Agera RS se svými necelými třinácti sty kilogramy je.
V Nevadě se Koengisegg Agera stal nejrychlejším sériově vyráběným vozem v historii. Dokázal tu totiž uhánět maximálními rychlostmi, jejichž průměrná hodnota činí 444,6 km/h, příčemž absolutně nejvyšší rychlost, dosažená navíc na běžné silnici, činila 457,49 km/h, což je rekord jakbysmet.
Disciplíně 0 – 400 km/h – 0 vládl tento vůz již před americkou anabází. Zde ale dokázal svůj výkon vylepšit o více než 3 vteřiny na 33,29 sekundy. Další dva rekordy pak Koenigsegg stanovil v hodnotě průměrné rychlosti na jednom kilometru a jedné míli. Téměř 80 let staré rekordy stanovené předválečným Mercedesem W125 vzaly za své. Chcete-li se v tomto směru zapsat do análů, musíte nově pokořit průměrnou rychlost 445,54, resp. 444,66 km/h.
22.11.2017 12:30:22