Máte nový vůz a přemýšlíte o pojistných produktech, které vás budou chránit před náhlými finančními výdaji, které mohou s vozem v některých případech souviset? V článku se kromě povinného ručení zaměříme na havarijní pojištění. Kdy se vám vyplatí
Psal se rok 2002, když světlo světa spatřila první generace vozu Kia Sorento. Tehdy se ještě jednalo o čistokrevné SUV, jež se vyznačovalo výbornými terénními schopnostmi, jichž bylo dosaženo i díky technicky bezchybně řešenému pohonu 4×4, který byl součástí vybavení vyšších modelů.
Dostupný byl tento terénní vůz jak s 5stupňovým manuálem, tak i s automatickou převodovkou. Co se týče motorizace, tak pod kapotou prvních Sorent jste mohli objevit buď benzínový motor až o objemu 3,8l Lambda V6, případně 2,5litrový diesel.
Ačkoliv první generace Sorenta díru do světa příliš neudělala, ať už díky ne příliš atraktivnímu designu či horší bezpečnosti, tak ukázala, že Korejci dokáží dělat kvalitní auta, která jsou schopna plně konkurovat předním evropským modelům. Právě v tomto období si značka Kia začala vydobývat svou pozici na evropském trhu, a to i díky Sorentu.
Pokud bychom měli z historie značky Kia vybrat jeden vůz, který ji definitivně dostal naroveň známým evropským automobilkám, tak by to byla právě Kia Sorento 2. generace. Ta totiž přišla hned s několika vylepšeními, jež si žádali sami řidiči. Nejvýznamnější proměnou byl už na první pohled daleko atraktivnější vzhled, za nímž stojí designerská legenda Kii Peter Schreyer, a přeměna z čistokrevného SUV na prostorný městský crossover, který ale stále dokáže zdolávat těžší překážky a poslouží tak rodině kupříkladu i při cestě na hory.
Že Kia přišla na automobilový trh přesně s tím, co doba potřebovala, se zákonitě začalo projevovat i v prodejnosti. Ta vzrostla oproti předchozí generaci 3 až 5násobně! Dokonce ani 3. generace svého předchůdce, který mimo jiné přišel s daleko vyšší bezpečnostní a 6stupňovou manuální i automatickou převodovkou, v číslech ročních prodejů nepřekonala.
Rodina vozů Sorento se v nedávné době (konkrétně v roce 2020) rozrostla již o čtvrtou generaci. V souvislosti se čtvrtou generací Kia Sorento se nejčastěji skloňují pojmy jako všestrannost a praktičnost – právě to jsou největší domény tohoto crossoveru, jenž oproti svému předchůdci drobně získal na velikosti. Konkrétně rozvor kol je u současné generace větší o 35 milimetrů, délka vozidla pak byla navýšena o 10 mm.
Dražší modely jsou opět vybaveny pohonem všech kol, které ze Sorenta dělají obojživelníka, který si poradí nejenom se všemi nástrahami města, ale i s hůře prostupným terénem. I současná generace Kii Sorento pak reaguje na žhavý trend a snaží se znovu přijít s něčím, po čem motoristé volají – oním trendem jsou v tomto případě hybridní motory. Nejnovější přírůstek do rodiny vozů Sorento má tudíž v nabídce i hybridní motorizace o objemech 1,6 a 2,2 litrů.
3.2.2022 09:18:23