Už už se zdálo, že nafta z běžných osobních aut zmizí. Žádná kaše se však nejí tak horká, jak se uvaří, a tak se nyní objevují nová technická řešení, které provedou vznětové motory i stále přísnějšími emisními limity. A emisní limity jsou i důvodem ke kroku, ke kterému se nyní odhodlala Kia. Rozhodla se hybridní technikou osadit dieselový agregát.
Ačkoli máme hybridní technologii spojenou, zejména díky Toyotě, především se zážehovými jednotkami, o žádnou převratnost se nejedná. Volkswagen se v posledních týdnech vzchopil k podobné novince a taková Audi Q7 nebo Peugeot 508 jsou už naftovými hybridy hezkou řádku let.Počin korejské automobilky Kia má být defitivně představen ve druhé polovině letošního roku.
Půjde o mild-hybrid pracující s napětím 48 V. V rámci pohonu nazvaného EcoDynamics+ pošle startér-generátor energii získanou rekuperací například během brzdění do malého akumulátoru o kapacitě 0,46 kWh. Ta naopak pomůže při akceleraci. Pohon čistě na elektřinu možný nebude.
Mild-hybridní systém EcoDynamics+ uvidíme poprvé v útrobách SUV Kia Sportage. Příští rok bude následovat kompakt, který před několika týdny začal sjíždět z žilinských linek – Kia Ceed. Další modely budou následovat poté.
29.5.2018 09:57:09