Malý severočeský producent sportovních vozů Kaipan je znám především díky replikám Lotusu 7 a roadsterům postaveným na základech menších škodovek. V obou případech jde o spartánská auta stvořená pro čistou radost z jízdy, i když levnější předokolka a retro zadokolka toho jinak mnoho společného nemají. Právě druhý jmenovaný nyní prochází drobnými změnami.
Slovo facelift však v případě Kaipanu 57 není na místě. Vzhled se od roku 1957, kdy jej jako Lotus 7 navrhl Colin Chapman, prakticky nezměnil. Kolem techniky je však situace jiná. Novinek je tolik, že se mírně změní název modelu. Bude se jmenovat 57a. Návštěvníci pražské Autoshow mohli jako první v jeho útrobách obdivovat přeplňovanou osmnáctistovku původem z koncernu Volkswagen. Tu ve Smržovce repasují, neboť se stejně jako převodovka od Fordu již nevyrábí. Zřejmě to ale není všechno, co s tímto agregátem dělají, neboť ten dokáže splnit i emisní normu Euro 6. Dynamika mu však zůstala, neboť se Kaipan 57a dokáže rozvášnit až k 180 km/h, přičemž trojciferné číslo rychloměr ukáže už 5,9 vteřiny po startu.
Novinka dostala také systém ABS a nová sedadla. Upraven byl i podvozek. To vše má sloužit ke splnění vyšších bezpečnostních standardů. V továrně na zakázku postavený Kaipan 57a vyjde minimálně na 1 290 000 Kč.
1.5.2018 08:42:40