Korejská automobilka Hyundai se snaží mezi těmi zavedenějšími etablovat nejen solidním poměrem ceny a výbavy, ale poslední dobou i ostřejšími modely.
Prvním byl hatchback i30 N, který nyní zle zatápí všem těm konkurentům označeným RS, Cupra, TypeR nebo GTI. Dynamičtěji střiženou karoserií však disponuje provedení Fastback a korejská sportovní divize se nyní zaměřuje i na ni.
Základní Fastback boduje nejen elegantní splývavou zádí a vyzývavě vytaženými blatníky, ale i pěknými litými koly ve vyšších výbavách a sníženým podvozkem. Ani s přeplňovanou čtrnáctistovkou ale není žádným sportovcem, ale spíše komfortním dynamickým rodinným dostavníkem.
Rychlá verze nošovického liftbacku bude o poznání silnější. Přeplňovaný zážehový dvoulitr známe už z ostrého hatchbacku. V útrobách i30 N Fastback bude naladěn na 184 nebo 202 kW. Tato síla poputuje k předním kolům skrze šestistupňový manuál.
Oproti ostrému hatchbacku bude Fastback osazen měkčími tlumiči, takže má plnit roli pohodlnějšího ze dvou drsňáků. Poprvé si jej prohlédneme na začátku října, kdy se představí na autosalonu v Paříži.
7.8.2018 10:52:19