Bylo jen otázkou času, kdy se korejská automobilka Hyundai odhodlá a svého zástupce mezi malými auty modernizuje. Škoda to s Fabií udělala nedávno a většina ostatních konkurentů prošla generační změnou v nedávné době. Facelift Hyundai i20 pro asijské trhy navíc už pár týdnů známe, takže příchod toho evropského byl jen otázkou času. A je tu!
Vnější design mnoho změn nepřinesl. Těch pár novinek ale opravdu pomohlo k vyhlazení vrásek letitému modelu. Mírně pozměněna jsou přední světla, ale v kontextu nově tvarované masky si toho snad ani nevšimnete. Zádi pak prospěla změna tvaru koncových světel, která nyní dostanou i dynamický LED podpis.
Hlavní změnou za volantem je nový multimediální systém, jehož obrazovka může dosahovat úhlopříčky až 7 palců. Tím korejská automobilka zapracovala na své hlavní konkurenční nevýhodě. Interiér, který má působit prémiově, ale vedle Ria, Pola nebo Ibizy vypadá spíš levně, své tvary nezměnil. Velká škoda je to především kvůli ne zrovna povedenému vzhledu volantu.
Pod kapotou k nijak dramatickým změnám nedochází. Základem má zůstat atmosférická zážehová dvanáctistovka a čtrnáctistovka, vrcholem pak bude přeplňovaný tříválcový litr. Ten však nově dostane filtr pevných částic. Emisní normy jsou emisní normy. Největší bombou tak je možnost zástavby sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která nahradí současný archaický čtyřrychlostní automat.
3.5.2018 08:53:24